۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۴۶۷۲۸۲
یکی از ویژگی های نمایش های داریو فو این است که بر روی موقعیت های بکر دست می‌گذارد و از رویدادهای بعید، موقعیت های طنزخلق می‌کند که در آن دوران بسیار بدیع بوده است. به عنوان مثال در این نمایش، دزد به خانه معاون شهردار می‌آید و همسر دزد، با او تماس می‌گیرد، این ماجرا، اتفاقی بعید است و به سبب این اتفاق، موقعیت طنز خلق می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۱۶

نمایشنامه «همه دزد ها دزد نیستند» روی صحنه می‌رود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کمی که به اطراف خود دقت کنید خواهید دید یک نفر سکه‌ای را می‌دزدد تا زندگی را بچرخاند، اما یک نفر دیگر اعتماد و صداقت را می‌دزدد تا به جایی فراتر از آن چه هست برسد به نظرتان دزد واقعی کدام است؟!

این نمایشنامه درونمایه ایی کمدی اما با رویکردی اجتماعی به قلم داریو فو طنزپرداز ایتالیایی است که در فرهنگسرای ارسباران  اجرا میشود.

یکی از ویژگی های نمایش های داریو فو این است که بر روی موقعیت های بکر دست می‌گذارد و از رویدادهای بعید، موقعیت های طنزخلق می‌کند که در آن دوران بسیار بدیع بوده است. به عنوان مثال در این نمایش، دزد به خانه معاون شهردار می‌آید و همسر دزد، با او تماس می‌گیرد، این ماجرا، اتفاقی بعید است و به سبب این اتفاق، موقعیت طنز خلق می‌شود. یا معاون شهردار، ازدواج ها را ثبت می‌کند و به تشکیل خانواده رسمیت می‌بخشد، اما خود او در خفا معشوقه دارد. رسالت طنز این است که مخاطب را در شرایطی قرار دهد که وارد نقد اجتماعی، نقد سیاسی، نقد اخلاق و نقد مذهب بشود. داریو فو نگاه خود را با نگاه سوسیالیست هاهم سو نمی کند بلکه کل اصول سرمایه داری و بورژوازی را زیر سوال می‌برد و نگاهی تازه به این مساله دارد و به همین دلیل آثارداریو فو جذاب می‌شوند و کارهای تازه ای از آب در می‌آیند. در این نمایشنامه شخصیت ها و دیالوگ ها، بسیار ساده هستند اما موقعیت های پیچیده جالبی اتفاقات طنز را می‌سازد.

همه دزدهادزد نیستند کاری از گروه هنری ویداراست که امیر سیاهی آن را کارگردانی می کند.

نمایشنامه «همه دزد ها دزد نیستند» روی صحنه می‌رود

کارگردان این اثر درباره نحوه اجرا گفت: سعی ما بر این بوده که فقط نمایشنامه خوانی نباشد و با استفاده از لباس و بیان بدن کار را به سمت اجرا خوانی هدایت کنیم تا با خلق موقعیت های کمدی مخاطب  پس از خندیدن به فکر فرو رود.

نقش خوان ها (به ترتیب جرا) :
افشین اردوزاده (دزد)، محبوبه سعادت فر (ماریا،زن دزد)، حمیدرضا سیب دری (شهردار)، مهناز مهرنیکو (جولیا ،زن)، مهشید عطایی (آنا،زن شهردار) ، نیما جهانی (آنتونیو)

زمان اجرا: چهارشنبه و‌ پنجشنبه ۹و ۱۰ اسفند

ساعت: 18:00

مکان: فرهنگسرای ارسباران

علاقمندان میتوانند جهت حمایت گروه و تهیه بلیط از طریق تیوال اقدام به خریداری بلیط نمایند.

نمایشنامه «همه دزد ها دزد نیستند» روی صحنه می‌رود

 

کانون هنری ویدار در این چند سال که بعنوان یکی از کانون های فعال در زمینه استعدادیابی و کارآفرینی هنرجویان گویندگی از سال 1396 تا کنون فعال بوده و برنامه های متعددی را در رادیوهای سراسری، شبکه های اجتماعی و فرهنگسرا و … تهیه و اجرا نموده است (که از جمله فعالیت های آن می توان به آموزش های حضوری و مجازی گویندگی و نویسندگی، تولیدات رادیویی برای رادیوهای سراسری صبا، جوان و ایران و رادیوهای استانی، نمایشنامه خوانی های متعدد و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف رادیویی و گویندگی اشاره کرد.)،

از جمله نمایشنامه خوانی هایی که تا الان ویدار آماده و روی صحنه رفته است می توان به نمایش های زبر اشاره کرد:
نمایشنامه همه دزدها دزد نیستند (در ادوار مختلف اجراهای مختلف با کارگردان ها و صدابازیگران مختلف) ( نویسنده: داریوفو و کارگردان: امیر سیاهی، دستیار کارگردان: محبوبه سعادت فر و مدیرگروه و مجری طرح: شهرام پیری صدیق)

نمایشنامه شهر شکلاتی( نویسنده: ندا ثابتی و کارگردان: میرنادر مظلومی، مدیرگروه و مجری طرح: شهرام پیری صدیق)

داستان های شاهنامه( نویسنده: فرحناز صادقی نثر از فردوسی و مدی کروه، کارگردان و تهیه کننده: شهرام پیری صدیق)

 

عوامل نمایش:

کار گردان امیر سیاهی

دستیار کارگردان: محبوبه سعادت فر

تهیه کننده ومجری طرح : شهرام صدیق
طراح پوستروتیزر و عکاسی: نیما بدرودیان 
نقش خوانان:
افشین اردو زاده( استانگا)
محبوبه سعادت فر( همسر استانگا)
حمید رضا سیبدری(شهردار)
مهناز مهر نیکو( جولیا)
مهشید عطائی( آنا)
نیما جهانی(آنتونیو)

 

برچسب ها: نمایشنامه اثر هنری تئاتر اجرا خوانی نمایشنامه خوانی
ارسال نظر
آخرین اخبار